worth fighting for

2012-01-09 @ 10:13:00

tänkte dra några fördelar och nackdelar av mig som ryttare

fördelar :
otroligt målmedveten
jag har ganska bra sits , väldigt bra skänkelläge , fått mkt beröm för min sits & hand
kan ta emot kritik och tips från tränare osv , lyssnar och har enorm respekt för mina tränare , räcker att dom säger till en gång och jag ändrar direkt och tar åt mig
jag är bra på att tro på mig och mina hästar även om vissa stunder är svåra
jag ger inte upp i första taget , iaf inte med hästarna
alla elaka och negativa kommentarer gör mig starkare , jag bryter ner dom .
jag är väldigt bra på att inte vara nervös och ha is i magen - i vissa fall som tex lagtävlingar
jag är bra på att stänga av allt runt om kring mig , bara fokus på hästen o våra uppgifter , trots stress runtomkring tex.

nackdelar :

om det tex. har gått dåligt på en tävling , dom första 3-5 min efter jag kommer ut , vill jag va för mig själv , gråta och tänka . Jag tror ofta jag är i en sån chock nästan  , för såfort jag smält det , försöker jag reda ut varför det gick som det gick och vad jag skulle gjort istället .
jag gråter ofta .
jag är ofta arg på mig själv för saker jag gör , är inte nöjd med min ridning osv osv ..
låter ofta dumma töntiga saker påverka mig , som om jag rider hemma & tex. har ett rosa pannband och rött schabrak , kan inte rida med det för då sitter jag och stör mig
jag snubblar ofta på målsnöret , då jag blir för övertaggad tex i omhoppning .
jag har alldeles för höga krav på mig själv , mår ofta dåligt pga. det



remember , no one is perfect






 otroligt fin bild på mig , linda magnusson , pizza & chipper sen div 2 lag vinsten i ätrabygden !


Kommentarer
Postat av: Hanna :)

Heej!

Ni kan väl lägga ut lite filmer på när ni rider, tävlar kanske? Skulle vara jättekul :D

Kram!

2012-01-09 @ 12:51:11
Postat av: JUMPLEAGUE - Wilma

"låter ofta dumma töntiga saker påverka mig , som om jag rider hemma & tex. har ett rosa pannband och rött schabrak , kan inte rida med det för då sitter jag och stör mig" & "jag har alldeles för höga krav på mig själv , mår ofta dåligt pga. det"



stämmer så in på mig!

2012-01-09 @ 19:46:45
URL: http://jumpleague.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback