To get something you never had, you have to do something you've never done

2012-01-08 @ 08:33:00




det är helt sjukt , kärleken mellan häst & männsika , förtroendet för varandra . det är helt fantastiskt ändå
tänk att ha koll på ca. 500 kg egen vilja & egen hjärna under sin kropp & att den gör precis som man önskar . jag har ridigt i över 11 år , och det är så sjukt kämpigt så det är inte sant . blodd , svett & tårar är bara förnamnet , men när man väl lyckas , då är man fast . jag tror allting händer av en anledning , och efter regn kommer solsken . något dåligt leder ofta till att man andrar ngt i sin ridning/hantering osv , som ofta leder till något bra . ridningen har blivit min livsstil , min vardag , den har tagit över mitt liv & guess what ? i L O V E  it ! det är inte alltid så roligt att komma hem efter skolan när de är mörkt , hinna rida två hästar & sedan göra massa inlämningar , läxor o plugga till prov . men samtidigt så är det hästarna som gör att jag klarar av just det . dom har förändrat mig , min syn på livet . vissa dagar brukar allting bara brista , så mkt i skolan , så lite tid , och jag vill bara bara rida  , många gånger jag sitter upp på min ponny gråtandes , otroligt många gånger som jag gråtit inför dom som verken mina föräldrar eller mina vänner vet om varför . men alltid alltid slutar varje gång jag sitter av mina hästar med bättre tankar och ett leende på läpparna , dom är som min frihet .  mina hästar är mina bästavänner , dom som jag berättar allt för , dom ända som vet alla mina känslor och som alltid stöttar . 
att tro på sig själv är det viktigaste  , utan självförtroende är man inget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback