think twice

2012-01-07 @ 14:55:00



The people who know you the least
will have the most to say about you


folk är så himla dömmande nu för tiden , hon är så och så , för hon skriver så och så på sin blogg & hon bråkade med den och den för det och det . shit , ni vet inte äns hälften bakom allt bråk , alla inlägg , alla bloggar . vi måste sluta med att va så dömmande hela tiden , vi har ingen aning om hur personen mår som skriver eller som pratar . vi vet inte vad hon eller han har blivit kränkt av , vilka motgångar personen haft , vilka val personen tatt osv . jag tycker vi borde vara mkt mer förstående , finnas där och stötta . visst att man få ge kritik , men kanske inte i fel tillfälle , tänk dig själv in i personens situation innan du säger ngt eller skriver ngt . även fast man säger att man inte bryr sig om alla taskiga och kränkande saker , så hugger det tag i en , någonstans .  tänk till en extra gång , för några få ord kan göra stor skillnad .



"När du har gått i skorna jag går i, levt det liv jag lever, känt den smärta jag känner, blivit tilltalad de orden jag blivit , haft de motgångar och framgångar jag haft ,  då kan du döma mig."



deepshit/åsiktsinlägg , kommentera gärna vad ni tycker !

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sant ;)

2012-01-08 @ 14:42:16
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback