never second best, always number one! ♥

2012-01-02 @ 06:15:00



5 sanningar om chipper -
- han är världens matvrak ,man kan fjäská som 17 för honom med lite mat xd
-han är den hästen jag alltid kommer älska mest , älskar mina ponnysar över allt annat . men det jag och chipper har är speciellt , nu den 28e januari har jag haft han i 3 år ! vi har ett obrytbart band , hur många kan lix. rida runt på sina hästar utan bett, sadel , grimma eller ngt ? och hästen lyder en . prinsen <3
- han är sjukt speciell och personlig , kommer man in i hans hjärta blir man behandlad som en prinsessa , for sure <3 - chipper har ett hjärta av guld , har aldrig gjort ngt för att vara elak mot mig . fast visst , han känner mig sjuukt bra och brukar vilja busa för mig , men jag kan aldrig vara sur eller arg på chipper , never




5 sanningar om harry

- denna hästen har verkligen oxå ett hjärta av guld , han är nog världens sötaste , bara genom att kolla på honom blir man helt fast . detta är en ponny som betyder enormt
- han är den ärligaste hästen jag ngnsin ridigt , han har ALDRIG stannat eller tvekat med mig , ALDRIG menar jag verkligen då , förrens förra tävlingen då han hade ont i ryggen pga. glappande sadel . sjukt snäll o ärlig som alltid ställer upp i ALLA lägen , oavsett vad . love it
-direkt när min syrra hittade harry på annons visste vi att det var han vi ville ha , när jag satt upp första gången , det kändes så rätt , vi satte oss i bilen o körde i ca.2 min sen stannade pappa bilen & jag , mamma ,pappa kollade på varandra och sa , det är han vi ska ha ! så vi körde tillbaka och berättade det direkt . jag och andra tror på harry , grymt mkt <3
- harry kunde ingen dressyr alls när han kom till mig , han kunde skritta  trava, och galoppera , han hade svårt att hålla galoppen , kunde inte samla sig , absolut inte gå i form . nu , ett år o ngra månader senare , han är otroligt , skänkelvikningar,öppna,sluta, galoppombyten , och gå i riktigt stadig form , kunna samla sig o öka , tom. fått till travökningarna ! mycket av detta har min dressyr tränare catrin henriksson hjälpt mig med , är evigt tacksam för det <3
- harry är väldigt speciell , han är ju somsagt ungponny , ena sekunden tex. när man e i skogen så är han kolugn ,trots blåst osv.. sen ena sekunden kan han i princip hoppa till för sin egen gnäggning , haha <3 sötisponny



5 sanningar om mig , nelly

- jag är otroligt lat , helt sjukt hahaha .. nämen , tkr det är jobbigt att tex. ta på mig stallkläder och släppa ut hästarna , men när jag väl kommer dit vill jag inte gå därifrån haha :)
- mina föräldrar är världens bästa dom ställer upp för mig enormt mkt , kör ,bär , betalar osv . dom mockar/släpper in och ut hästarna på vardagarna när jag går i skolan , för att jag ska kunna koncentrera mig så mkt som möjligt på studierna och ridningen . jag älskar dom så grymt mkt !!!
- jag har sämst humor , fast ändå ganska bra . har väldigt lätt för att få mina kompisar att skratta , och skrattar ofta åt mina egna skämt - sämst jaa xd
- jag skulle aldrig kunna klara mig utan mina vänner , familj och släkt , dom stöttar alltid mig och ställer upp . tack !
- jag tycker om att vara själv och göra saker ensam , för då blir det på mitt vis och som jag vill xd jag är sjukt noga med saker som gäller mina små älskade ponnysar  , men mitt rum och mig själv sätter jag i sista hand i princip , både bra och dåligt då det ibland kan bli för mkt .. :) 
älskar mitt liv och är glad att jag fått chansen till detta livet !
- jag  kommer ihåg saker som betyder ngt sjukt mkt  , saker som kan ha hänt för flera år sedan , tex. ibland säger jag bah , ah idag för typ 4 år sen var jag där och blablabla... samtidit kan jag ibland inte komma ihåg saker som hände för typ 2 sekunder tidigare , haha & jag vill aldrig sluta rida !



kram

Kommentarer
Postat av: Emma

7kt bra blogg :*<3

2012-01-05 @ 16:08:21
URL: http://elitebrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback