be who you wanna be , be yours self

2012-01-11 @ 11:13:00
asså de är ju galet mkt snack , prata skit om andra osv .. & en sak är sann , det kommer alltid fram till slut , det ena eller det andra . Inte allt kanske , men så är det faktiskt . Jag tycker man ska vara försiktig , för hur pinsamt är det inte när personen man snackat om skulle gått fram & pratat med en face to face ? Då säger man nog inte så mkt längre .. Saker som man säger tycker jag man ska stå för ändå, & det är inte lätt , jag vet . Alla snackar nog skit om någon någon gång eller har gjort , även jag . Men jag tycker absolut inte att man ska sjunka så lågt att man ska få någon att må dåligt , kalla någon saker,  göra saker mot/på någon eller hänga ut någon som aldrig gjort något. I nästan alla skolor , iallafall min , så finns det alltid någon som inte har en vän , som inte har en bästis , som ingen pratar med om roliga saker,  som ingen frågar om den vill hänga med på saker . Det är ofta denna någon som blir utfrysd eller ännu värre , mobbad . Jag personligen tycker man mobbar någon om man säger/gör saker mer än en gång , och det är faktiskt olagligt . Men många håller mobbningen inom sig trorjag , då dem är rädda att dom ska bli ännu mer mobbade om de säger något till någon , då blir de *skvallerbyttor* . Jag tycker personligen att man en gång ska våga sätta ner foten , någon gång måste vara den första , man vet aldrig hur det blir om man aldrig provat det innan ? Gör något annorlunda , för när det gått så långt så du mår dåligt av vad folk säger/gör/skriver om dej , då är det dags att visa att man inte tolererar detta . Det är så galet mycket av sånt på internet , skvallerbloggar framförallt , elaka kommentarar & facebook , bakom dataskärmen kan alla va så himla *coola* kränka folk osv ,men när det kommer till face to face då är det inte många som står för det dom sagt . Tycker det är himla taskigt med elaka kommentarer , jag vet tex. linn olsson , nellie berntsson osv har fått . Visst att dom är storbloggare , men man ska ju inte hacka på dom mer än någon annan , skillanden är att dom VÅGAR & KAN ge sin vardag i text och bilder , dom gör det för våran skull , inte för deras egna . Dom är så himla starka att dom vill och vågar hänga ut sitt liv på internet/blogg osv . Det är just bara för dom är stora som några hackar och kränker dom , för att dom vill va som dom , dom vill oxå ha status . Egentligen , hur kan man hacka på någon utan att veta äns hälften av personens liv ? Konstigt , så snälla . vi måste bli bättre på detta ...
 bara för att någon/några inte tycker du är som du skulle vara , så ska inte du ändra på dej , varje person är unik !


The people who know you the least will have the most to say about you
-


Haters only hate the people they can't have or the people hey can't be.

Kommentarer
Postat av: becka

Mitt senaste inlägg "tips tankar & åsikter" skriver jag lite peppande meningar till mina läsare. Gå in & skriv vad du tycker om det? :)



kram , bra skrivet!

2012-01-11 @ 16:13:57
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

Hej! Haft en bra onsdag? Det hoppas jag iaf!

Täntke köra en sånn hära "this or that" på bloggen så ge mig gärna några sånna! :D

KRAM

Cornelia

2012-01-11 @ 17:54:32
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Jet

Var med och tävla om en helt egen design!! En design med dina bilder och efter dina önskemål



http://aqipage.blogg.se/2012/january/tavling.html#comment

2012-01-11 @ 18:04:27
URL: http://aqipage.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: Hej Nelly! Ja eller hur! HElt idiotiskt att försöka sälja nån annans häst!

2012-01-11 @ 18:40:57
URL: http://kindofscofield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback