för världen är du bara någon , men för någon är du hela världen

2011-12-23 @ 06:05:00
 överst-meeting i varberg . underst - gark , vinst





tävlingsterminen 2011 utvärdering osv.. 
chipper


Iår har verkligen varit vårat år , vi har tatt hem placering efter placering och känslan när vi rider har varit grym . För mig när jag rider och hoppar är känslan det viktigaste , placeringen är bara en bonus , ibland har det varit så att jag vunnit en lc med halvtaskig känsla och gått in och gjort en superrunda i lb med 2 pet ! Började året ganska bra med en 2;a plats i laholm i lc och ett stopp i lb , rätt dålig ridning från min sida , halvnöjd .
 Sedan var det nog gark , gick sådär . Allt flöt på bra fram till sommaren , då var årets roligaste tävling & meeting , varbergs hoppet , första dagen gick i en regional Lc , 42 startande och sjukt tuff konkurrens , chipper gick in o gjorde sitt bästa , min ridning var okej , kunde varit bättre , 6;e placerade av 12 placerade . nöjd ! Dagen efter var det en regional LB , blöt bana och ganska maxad , chipper var superduperfin & vi hade noll fel i grunden , sen i omhoppningen kom vi heltokigt på ett maxat räcke , så ett stopp , sen när vi tog om de halkade han så han nudda det o vi rev :( trots detta var jag första utanför placering , och vi låg sammanlagt 3;a i cupen , 3;A AV 42 STARTANDE ? jag var obeskrivligt glad . detta innebärde att vi gick till final , som gick i en lb+5 , fy SJUTTON vad de regnade den dagen , banan var helt sjukt hal ! Allting flöt på helt toppen , han flög över och hade jätte bra bjudning , på hinder nummer 5 precis när han skulle ta sats bara tvärstannade han , INTE likt chipper ?! Chipper är en sån häst som man känner på sig innan om han kmr stanna eller ej , så det var väldigt konstigt , men andra gången hoppade han , stackarn , sen stannade vi ut oss på 6;an . Kollade på filmen från tävlingen och stackarn är ju påväg att halka in i hindret , jag är övertygad om att det hade gått bra om det inte var så sjukt halt ! men jag var riktigt riktigt nöjd !
 Den tävlingen började jag fatta hur jag skulle rida , så nästa tävling i skedala plockade vi hem två 3dje placeringar i lc och lb , super nöjd och stolt ! Allting rullade på och nu i höst var vi med i eksätras div 2 lag , chipper skötte sig galant dock var min ridning inte 100 i första omgången - ett stopp , men de andra omgångarna flöt på bra och vi var nolla hela tiden , andra omgången VANN vårat lag ! lycka <3
Nu i vinter/höst har allt gått bra , startade i gark för ca. en månad sen där vi vann lcN och hade ett stopp + 1 ner i lbn , supernöjd ! & på årets sista tävling - lussehoppet gick allt så sjukt bra ! Lc- snabbast tid men ett ner i omhoppningen , syyynd för annars hade jag vunnit med 7 sekunder , helt mitt fel ! lc+5 - han snubbla på första hindret , så ett ner .
Jag är galet nöjd över denna tävlingsterminen , vi har inte varit dubbelnolla en ända gång utan att blivit placerade !
Jag tror själv jag har börjat rida chipper mer lugnt och metodiskt sen jag fick harry , då jag ofta hets red innan- han stannade. Särskilt nu i oktober så bara släppte det med min ridning på harry och då gick det hur bra som helst på chipper med .
Jag vet själv att jag och chipper aldrig kommer hoppa de höga klasserna , han börjar bli äldre och så , jag vet att vi ligger på lc-lb , möjligen lb+5 höjden . Men för mig är det inte det som räknas , jag utvecklas varje gång jag rider honom . & skulle jag älska honom mindre bara för att vi ligger på en lägra nivå ? Nej knappast , jag älskar chipper över  hela mitt hjärta och är så himla tacksam för att få ha honom som min bästa vän !
Jag är så glad att vara ägare till världens finaste ponnysar ( enligt mig )  Tack !


 laholm .


 div 2 , vinst

Kommentarer
Postat av: Louise Larsson :)

ni var sååå duktiga i varberg ;) fast han stnnde på finalen så var ni bäst av alla :) <33



btw, älskar dom långa inläggen sjukt mkt haha kuul at läsa mkt.. :) <3333

2011-12-23 @ 10:15:53
Postat av: Chadehumbe

tjockis.

2011-12-23 @ 19:46:21
Postat av: Emma N

men du är bara lite tjock

2011-12-24 @ 23:57:40
Postat av: Kozan

haha måns har rätt!

2011-12-24 @ 23:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback