värdering och utveckling osv..

2011-12-30 @ 22:13:25
2011 har det hänt så sjukt mkt på , jag och harry har kommit igång med tävlingarna . Startade vår andra tävling i början av året , en lc avd. b , 1 pet , sedan i gark  , startade lc o lc+5 avd.b , nolla & 4 fel i *debut* lc+5 . Så började året , sedan till sommaren började vi bara hoppa regionala och lb , allting gick bätte och bättre , han fjantar sig inte när han får *större* uppgifter , och nu i oktober bara släppte ALLT  , min ridning var fakitskt riktigt bra , jag slutade stress rida och länga o rida på honom innan hindrerna , vilket ledde till mer utveckling och vi kunde börja vänja oss vid lite högre höjder . Jag kan ju säga att när jag kom in på http://www.youtube.com/watch?v=ESCY2fR7iTo denna lc+5en tyckte jag det var jätte högt ! Att gå från vara rädd för att hoppa 95 , till att flyga över 120 banor på träningar , till att hoppa lb regionala felfria , från att vara osäkra och osamspelta , till att vara säkra och ha ett otroligt band . Han är ju bara 6 år , så jag förväntar mig inte mkt av honom , men han har verkligen gått överförväntan ! Nu dom senaste tävlingarna innan sadelproblemet har allt gått så sjukt bra , fått sån bra känsla ! Men jag kan ju säga att vi har lååång väg kvar , och att han fortfarande kan vara lite *valpig* på banan ;) Nästa år ska vi köra på , sätta upp nya mål och förhoppningar , målen står redan klara , jag har en dröm . Vem vet? Vi kanske kommer dit , men jag ska absolut inte pressa honom !
Chipper  har gått otroligt jämt och bra detta året , kört på en ny strategi som han älskar , inte hoppträna eller hoppa mkt , bara på tävlingar i princip , hoppa igenom honom ca. 1,5-2 veckor innan sen bara rida dressyr och i skogen innan tävling , då mår han som bäst och går som bäst ! Han är en väldig humör häst ! Vi har haft ett ute resultat iår , det var i finalen i varbergshoppet pga. det sjukligt dåliga underlaget . Nästa år ska vi satsa gärnet , fortsätta hopptävla lc,lb , utnyttja utomhussäsongen där han går som bäst ! Men framförallt rida så många fälttävlanstävlingar som möjligt , och några dressyrtävlingar också . Har några mål inom dressyren och fältävlan för honom också , kanske ni vill se ? ;) Vi ska satsa på detta året , då det är vårt sista *aktiva* tävlingsår , för näst nästa år blir prinsen 19 år och ska ta det lugnare , men han kommer INTE att säljas , aldrig ngnsin . han är föralltid min , min fina guldprins <3

 vinst <3

 ponnyn som kan gå heeeela vägen , finaste tekniken ! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback